'De scale-up blueprint. Zo kun je succesvol groeien en schalen' van Tony de Bree.

Over het boek:

 “Leuk een startup, maar daarna begint het pas echt. Groeien gaat niet vanzelf en professionaliseren en mensen meenemen is een kunst. Dit boek geeft mooie handvatten en deelt ervaringen van succesvolle ondernemers. Succes kan je voor een groot deel ook afdwingen!– René Frijters, ondernemerscoach en medeoprichter van Alex en van Knab.

 

“Tony is een inspirator voor velen: zijn persoonlijke aanpak, ervaring en humor spreekt vele startups aan.  De scale-up fase is een trending topic en zijn workshops worden altijd enorm druk bezocht op onze ‘ Thursday Gatherings’ in het Venture Café Rotterdam en daar past dit boek prima bij’. – Anoesjka Imambaks, Executive Director van het Venture Café in Rotterdam.

 

“Een must read! Een bron van inspiratie voor ondernemers die willen groeien. Het is Tony gelukt om overzichtelijk, heel concreet en prettig leesbaar op te schrijven wat organisaties zouden moeten doen om op te schalen. Heel herkenbaar en aangevuld met mooie praktijkvoorbeelden. Grootste take away; focus, focus, en nog eens Focus!” – Derk Roodhyuzen, CEO Fixico.

 

“Durven kannibaliseren op je bestaande businessmodel geeft innovatie een boost en daar geeft Tony je handige tips en handvatten voor”, – Jan Jaap Kanis, Commercieel Directeur Vanenburg.

‘Andermaal betrokken bij een boek van Tony. Gaf ‘Kan het vliegen’ antwoord op de vraag hoe kan een start-up effectief worden, zo geeft dit boek praktisch inzicht in hoe je kan opschalen, helder over verdienmodellen, financiering en aanpak. Hard nodig omdat veel bedrijven stagneren of zelfs niet verder komen naar hun opstartfase.” Meino Zandwijk, medeoprichter van Dutch en impact-investeerder.

 

Nadat je hebt ‘leren zwemmen’ met je startup, blijkt dat je er nog lang niet bent. Voor mij als jonge ondernemer was dat een belangrijke realisatie. Dit boek helpt je, om niet alsnog te verdrinken in die volgende, cruciale fase, nadat je als het ware je zwembandjes af hebt gedaan. “ – Anne Pleun van Eijsden, oprichter van Paperontherocks.

 

‘We hebben tot nu toe altijd alleen dingen gedaan waar onze klanten voor willen betalen en we hebben zelfs totdat we 45 medewerkers hadden geen staffunctie gehad. Maar nu moeten we onze organisatie klaar gaan maken voor het schalen. Voor onze nieuwe SaaS-strategie, ons nieuw verdienmodel en ons nieuw businessmodel. Precies de onderwerpen uit dit boek. Top!’.   – Bart Zirschky en Jeroen Lustig, oprichters van Annual Insight.

 

Goed dat je dit boek schrijft, Tony. Veel van de vragen zijn erg herkenbaar. Vooral als jonge/snelgroeiende “disruptor” zijn er (in- en extern) veel uitdagingen die je op je pad komen. Dit boek helpt ons om te leren van andere bedrijven die op hun manier deze “groeipijnen” hebben doorstaan. “Don’t fear change, embrace it” – Julian van de Steeg, medeoprichter BridgeFund.

 

“First break all the rules, doe het op jouw manier. Waar jouw wil is, is jouw weg! En daar gaat dit boek je zeker bij helpen.” – Leo van Loon, oprichter van de Buzinezzclub en de Werkclub.

 

Opschalen doe je niet zomaar en niemand kan je een stappenplan bieden, wel geeft dit boek inzicht hoe je met problemen en beslissingsprocessen kan omgaan. Een aanrader dus als je wilt opschalen!” – Tim van Pappelendam, oprichter van Measter.

 

“Succesvol groeien is luisteren naar de markt en focus op waar de kansen liggen en dat is ook een van de centrale thema’s in dit boek.” – Lieke van Kerkhoven, medeoprichter van FLOOW2 Healthcare.

 

“Wij zien in de praktijk dat startups en scale-ups zich slecht voorbereiden op het groeien en schalen en op het verkrijgen van eigen vermogen door informele investeerders. In dit boek krijgen ze veel tips en advies hoe het wel goed te doen.” – Pieter Vermeer, CEO Investor Ready.

 

“Een boek met bijzondere marketingcases, dat het vuur om succesvol te ondernemen alleen maar aanwakkert.” – Martijn Wesselink, Directeur van 200 Fahrenheit, het bedrijf dat ‘The Bastard’ op de markt brengt.

 

“De Haagse Hogeschool biedt studenten de kans te starten met een eigen bedrijf. Er lijkt echter onvoldoende aandacht te zijn voor de daaropvolgende stap: het laten groeien van de onderneming. Dit boek inclusief de scale-up canvassen biedt volop houvast om de volgende stap wel te kunnen maken. Het zal derhalve ook worden opgenomen in het aanbod van de hogeschool.”– Edwin Muntjewerff, coördinator minor ondernemen van de Haagse Hogeschool.

p.s.
Als je docent aan een hogeschool, universiteit of business school bent, vraag hier dan een proefexemplaar van ‘De scale-up blueprint’ aan.

 

Jouw aanbeveling voor ‘de scale-up blueprint’ op deze pagina?

Wil je jouw aanbeveling of quote over het boek ook hier bij zien, vul hem dan hieronder in: